Opona Viking Wintech w rozmiarze 225/45 R18 to opona zimowa, klasa oferowanego modelu Wintech to klasa ekonomiczna.
Opona zimowa Viking Wintech 225/45 R18 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości V i indeks nośności 95.
Etykieta opony Viking Wintech 225/45 R17 wskazuje, że otrzymała klasyfikację „D” za opór toczenia oraz klasyfikację „C” za przyczepność na mokrej powierzchni. Pomiar hałasu zewnętrznego prezentowanej opony to 72 dB.
Opona zimowa Wintech firmy Viking została sklasyfikowana jako klasa ekonomiczna.
Stan: Produkt nowy
Uwaga!
Cena odnosi się do jeden sztuki opony. W przypadku, gdy na zdjęciu wraz z prezentowaną oponą występuje felga to pokazywana jest ona wyłącznie w celach pokazowych i nie stanowi ona integralnego wyposażenia opony.
Podczas dokonywania zakupu opony zalecamy sprawdzenie instrukcji obsługi samochodu lub strony internetowej producenta pojazdu aby zweryfikować jakie parametry opony zaleca producent Twojego pojazdu. Należy pamiętać, że źle dobrana opona może negatywnie wpłynąć na Twój poziom bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa pojazdu podczas poruszania się ze źle dobraną oponą. Jeśli nie masz pewności, czy wybrana opona idealnie pasuje do Twojego auta – w każdej chwili możesz skonsultować się z naszymi doradcami.
Jeśli zakupiona przez Ciebie opona nie spełni Twoich wymagań i oczekiwań masz możliwość jej zwrotu lub wymiany.
Podczas przygotowywania opisu opony Viking Wintech staraliśmy się zamieścić wszystkie istotne informacje które pomogą Tobie wybrać najlepszą oponę dla Twoich potrzeb. Opis będziemy aktualizowali dodając zebrane informacje, dane techniczne oraz opinie naszych klientów.
Opony marki Viking to grupa opon należąca do wiodącego koncernu Continental. Viking w swojej ofercie posiada opony letnie, opony zimowe oraz opony całoroczne w wielu rozmiarach. Wszystkie opony, które ma do zaoferowania Viking są produkowane na terenie Europy i należą do klasy średniej.
Etykieta opony
Od 1 listopada 2012 r. producenci sprzedający swoje opony na terenie Unii
Europejskiej mają obowiązek zamieszczania specjalnych etykiet, które w uproszczony
sposób przedstawiają cechy opon.
Opory toczenia
Opór toczenia to opór napotykany przez oponę w zetknięciu z nawierzchnią. Im
jest on
mniejszy, tym potrzeba mniejszej energii do jej obrotu. Przekłada się to na
zużycie
paliwa - im opór jest mniejszy - tym zużycie paliwa jest mniejsze.
Przy ikonie oporu toczenia znajdują się litery od "A" do "G", gdzie "A" oznacza
największe oszczędności na paliwie, a "G" najmniejsze.
Różnica pomiędzy zestawem opon klasy "A" a zestawem opon klasy "G" może wynieść
około
7,5% pod względem zużycia paliwa dla samochodów osobowych. W przypadku
samochodów
ciężarowych różnica ta pomiędzy zestawem opon klasy A a zestawem opon klasy F
może
wynieść nawet
15%.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Hamowanie na mokrej nawierzchni jest kluczową cechą wpływającą na
bezpieczeństwo
podróży. Skuteczność hamowania mierzoną w metrach od momentu rozpoczęcia
hamowania do
zatrzymania pojazdu. Opona z kategorii "A" oznacza najkrótszą drogę
hamowania. Opona
z kategorii "A" pozwala wytracać prędkość o 30 % skuteczniej od opony klasy
"F", co
przekłada się na ok. 18 m krótszą drogę hamowania.
Hałas
Hałas generowany przez opony w ruchu, mierzony w decybelach. Im na symbolu
więcej
czarnych pasków, tym głośniejsza jest opona. Jedna fala na rysunku oznacza
najniższą
dopuszczalną wartość, trzy – najwyższą. Trzy fale to poziom hałasu
odpowiadający
obecnie obowiązującym normom, dwie fale to poziom zgodny z przyszłymi
przepisami.
Należy pamiętać, że im cichsza opona, tym bardziej jest ona przyjazna dla
środowiska.
Dla porównania 10 dB to szelest liści przy łagodnym wietrze a 90 db
odpowiada ruchowi
ulicznemu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.